Äntligen ändrar vi namn från Gallerian Strömstad till Strömstad Shoppingcenter. Men bortsett från ett fint namn, vad är egentligen nytt?
När planeringen av Gallerian startade för flera år sedan var våra kunders shoppingmönster helt annorlunda än vad de är i dag. I somras gjorde vi en stor kundundersökning där det bland annat framkom tydligt att namnet Galleria inte stämde överens med centrets innehåll och skapade också andra associationer än shopping. Vi ändrar därför nu namn för att få en tydligare profil för vad vi faktiskt är; ett shoppingcenter.
1. Butikmixen
Den första förändringen som du kommer att märka är att Strömstad Mat har ersatts av Willys vars affärside är; Sveriges Billigaste matkasse. Willys öppnar 31/10.
Det betyder att vi kan erbjuda mycket god mat till extremt låga priser för både de svenska och norska kunderna. Willy:s utsågs nyligen till årets kedja vid Retail Awards i Sverige och är en riktig svensk framgångshistoria. Titta och se själv, urvalet och priserna är fantastiska!
Dessutom tecknar vi i dagens läge kontrakt med nya och spännande butiker som kommer att komplettera Strömstad Shoppingcenter med ännu bättre erbjudanden.
Strömstad Shoppingcenter skall inte bara vara en plats för norrmän. Vi kommer att bli ett komplett shoppingcenter för hela lokalbefolkningen i Strömstad - vilket innebär en mer intressant blandning av butiker och tjänster. Vi ser fram emot att visa dig mer av planerna för 2020!
2. Tillgänglighet
Vi vet att shoppingupplevelsen börjar redan på vägen till centret. Därför har vi gjort förändringar när det gäller både centrets tillgänglighet och säkrare shoppingupplevelse, då vi vet att vi exempelvis får utmaningar såsom trafikstopp i rondeller pga av stora handelsdagar med mycket människor i omlopp. Vi har bland annat ändrat uppfartsmönstren från både öster och väster i vårt parkeringshus, vilket resulterat i förbättrad framkomlighet från plan 0 till plan 1. Vi har också gjort stora ändringar med att få bättre tillgång genom nya bredare rullband. Det är nu därför enklare och tryggare än nånsin att handla hos oss.
3. Upplevelser
Det finns en stor utveckling av köpcentrum för närvarande. Inte bara globalt utan också här i Skandinavien. Även om vi växer vid gränsen måste vi också ta konsumenttrender på allvar. Därför måste vi erbjuda något som onlinebutikerna inte har; nämligen kundupplevelser, underhållning och tjänster.
För våra lokala invånare i Strömstad kommer man märka att aktivitetsnivån kommer att öka såsom att fler evenemang kommer ske i centret, alltifrån utställningar, konserter, baklukeloppisar - you name it! Du kommer alltså att få fler upplevelser än vad du nånsin fått sedan tidigare. Strömstad Shoppingcenter skall nämligen vara en trevlig plats för hela familjen, ung som gammal. Därför är det med stora förväntningar vi glädjer oss att presentera ett nytt aktivitetskoncept redan i starten av 2020. Håll ögonen öppna!
Sammanfattningsvis markerar namnbytet en ny era och ett nytt skifte. Strömstad kommer att få ett fulltbordat shoppingcenter för lokalbefolkningen, där upplevelserna är många och tillgängligheten är goda.
Ingen känner Strömstad och Bohuslän bättre än invånarna själva. Därför bygger vårt nya team kring mycket kompetent personal som själva är från området och bor i staden.
En som du ofta möter i centrumet är Mia Danielsson, som själv har ägt och drivit butiker i Strömstad i många år. Hon är numera centerchef och marknadskoordinator för Strömstad Shoppingcenter och pratar gärna om du möter henne inne i centret.
Välkommen till oss!
Har du frågor?
Tveka inte att kontakta Mia!