Handz On erbjuder de körande kunderna bilvård och bil relaterade produkter och tjänster. Alla våra produkter och tjänster har en sak gemensamt: de representerar vår passion för bilvård, som inspirerar och sätter nya standarder. De bygger på samma idé om kunskap, kvalitet, innovation och erfarenhet.
Vårt mål nu är att implementera en modern bilvårdsanläggning i Strömstad Shoppingcenter och vi söker en franchisetagare som är resultatorienterad, kostnadsmedveten och en motiverande ledare. Som franchisetagare behöver du ha ett sälj fokus och förstå vikten av dina egna insatser, högkvalitativa produkter och tjänster samt god service. Du måste ha en stor vilja att satsa och en önskan att lyckas med det du gör. Och viktigast av allt, du måste veta att det är dina kunders intryck av din butik i Handz On som avgör om du ska lyckas eller inte.
Handz On Auto Care är ett välkänt varumärke och en ledande aktör inom bilvård i Norge
Vi lägger stor vikt vid att du som franchisetagare är säker på Handz Ons koncept, system och varumärke. Därför erbjuds du 3 månaders utbildning innan du får ansvar för din nyckelfärdiga bilvårdsanläggning. Dessutom kommer det att finnas uppföljning och utbildning efter att du har startat din butiks verksamhet.
Franchise i Handz On Auto Care
Franchise är ett ömsesidigt bindande samarbete där två oberoende parter för in sina värderingar och tjänster i ett samarbetsförhållande. Vi har ett gemensamt mål att skapa högsta möjliga vinst. Franchisetagaren är egenföretagare i sitt eget företag, men minskar risken genom att vara en del av Handz On-kedjan, i ett väl beprövat operativsystem. Franchisetagaren betalar en avgift till franchisegivaren för att använda Handz On som varumärke och att bli en del av vårt starka kedjekoncept med stordriftsfördelar och välfungerande operativsystem.
Franchisetagare i Handz On Auto Care
När du blir franchisetagare hos oss kommer Handz On att hjälpa till med etablering, gemensam marknadsföring, redovisning, lönetjänster och operativ uppföljning med mera. Detta gör att du kan fokusera på din dagliga verksamhet.
Försäljnings- och verksamhetsrådgivning
Din närmaste partner är distriktschef. Han eller hon kommer att ge dig hjälp på ett antal områden, till exempel när det gäller utveckling av operativa hanteringsverktyg, försäljningsanalys, avfallshantering och korrekt användning av konceptet, för att säkerställa maximal vinst. Distriktscheferna ansvarar för att följa upp de enskilda enheterna, och besöker dem regelbundet.
Marknadsföring
Handz On utarbetar långsiktiga marknadsföringsplaner och marknadsföringsinitiativ som franchisetagare är skyldiga att genomföra i sin enhet. Förutom att öka försäljningen bidrar marknadsföringsaktiviteterna till att bygga Handz On som varumärke, vilket gör konceptet ännu starkare. Handz On ingår viktiga upphandlingsavtal som franchisetagare drar nytta av. Detaljhandelspriserna för varor och tjänster är centrala.
Tillgång till bra IT-system
Vi har infört ett nytt och effektivt butiksdatasystem anpassat för bilvård. All försäljning registreras i detta system, och du kan när som helst dra tillbaka rapporter och statistik för att kontrollera försäljningen. Försäljningsrapporterna är bra hanteringsverktyg för dig som franchisetagare. Alla Handz On-enheter är också anslutna till vårt intranät med PC, så att du alltid har tillgång till nödvändig information.
Bokförings- och lönetjänster
Baserat på information från enheterna och annan nödvändig information förbereder Handz On fullständiga och detaljerade månadskonton åt dig. Alla fakturor och försäljningssiffror går direkt till ekonomiavdelningen på huvudkontoret. Vad du måste göra är att göra dagliga avräkningar och kontrollera dina månatliga konton.
Utbildningssystem
Som ny franchisetagare i Handz On måste du gå igenom ett 3-månaders träningsprogram innan du kan ta över din butik. Utbildningen består av övning genom utplacering på en Handz On-avdelning och teoretiska kurser i rutiner och riktlinjer som är viktiga i franchiseverksamheten. När du har tagit över din Handz On-enhet erbjuder vi på utbildningsprogram till dina anställda.
Som franchisetagare i Handz On Auto Care ansvarar du för all kostnadshantering med utgifter relaterade till den dagliga verksamheten; artikelinköp, löner, el, värme, telefon, försäkring, underhåll av lager och utrustning, avfall, kontant skillnad m.m. De dagliga rutinerna för bemanning, logistik, kostnadshantering, varor och penning hantering är avgörande för företagets resultat.
- med en passion för god bilvård